Monday, April 18, 2005

Flat-power

I Svt:s morgonprogram i fredags var Tiina Rosenberg gäst, givetvis för att prata om Feministiskt Initiativ. Som sista fråga, undrar Lotta Bouvin-Sundberg varför hon alltid har kavaj på sig. "Det ser väldigt manligt ut, är det inte en symbol för manlig makt". Otroligt dum fråga tänkte jag, men jag antar att den var planerad för Tiina Rosenbergs svar var att så var det inte alls, kavajen var ett flat-plagg och hennes hälsning till alla flator. Kavajen var en symbol för flat-power!

Oj då, tänkte jag, och funderade på om alla mina kvinnliga kollegor på banken som dagligen bär kavaj visste att de symboliserade flat-power? Nästa gång jag får sätta på mig kavajen kommer det i alla fall kännas lite häftigare. Jag sätter inte på mig den för att passa in i den ultrakonservativa bankbranschen, jag visar bara på flat-power (så mycket svensson-hetero jag nu en gång är)!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home