Tuesday, June 24, 2008

Mitt hem är min soptipp

Jag blir galen. Jag BLIR GALEN. Jag går som en uppskruvad energizerbunny och plockar plockar plockar saker hela dagarna och ÄNDÅ är det saker överallt. Om det bara vore leksaker, vettiga leksaker, som kan snabbt kunde plocka ihop och lägga i deras respektive låda (jodå, lådor har jag införskaffat i parti och minut i en patetisk förhoppning att det då skulle vara slut på röran). Men nej då, det är pinnar, stenar (samlas in vid varje utevistelse), hopknycklade buntar av målartejp (den senaste leken är att rulla in alla leksaker i metervis med målartejp), små papperslappar från klippningsövningar, kylskåpsmagneter, filtar, täcken, nappar, kapsylöppnare, lampskärmar och gud vet vad för allsköns skrot som ska dras fram för att lekas med. Jag blir galen! Ska jag behöva bli en faschistmorsa och förbjuda alla kreativa lekar som innebär att något annat än max två traditionella, rena, prydliga leksaker används? Eller ska jag i zenbuddhistisk anda köpa läget och acceptera att det är så här mitt liv, eller åtminstone mitt hem, kommer se ut de närmaste 5-10 åren? HJÄÄÄLP!

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

När jag var i din situation läste jag nånstans att "skitiga barn är lyckliga barn" OCH "att ett rörigt hem är ett lyckligt hem". En liten tröst på vägen. Vi levde efter det mottot och det gick ganska bra.
Kramar Ullis

25 June, 2008 11:03  
Anonymous Anonymous said...

Jag håller på att drabbas av samma galenskap. Förra veckan slog det mig att så mkt tid som jag plockar undan saker, hur kan ngn ha tid att dra fram så många saker? Det borde ju vara en heltidssyssla att ställa till det så!
/Eva

26 June, 2008 10:46  
Anonymous Anonymous said...

Tack för stöd i galenskapen! Känns fint att man inte är ensam... Småbarnsfamiljer borde aldig städa när de hälsar på hos varandra - så skulle man få se hur det ser ut på riktigt hos folk... ;-)

26 June, 2008 18:15  
Anonymous Anonymous said...

Svar ja! och lägg till några år på det, välkommen i de böjda ryggarnas klubb!
//Harriet

01 July, 2008 10:22  

Post a Comment

<< Home