Thursday, May 08, 2008

Dagen D

Var 17 har dessa 5 veckor av mammaledighet tagit vägen? 5 veckor då jag skulle göra allt - städa hela huset uppifrån och ner, förbereda bäbisens ankomst och sen bara vila vila vila så jag bubblade av energi när bäbisen tillslut anlände. Jag skulle ju vila så mycket att jag skulle bli helt uttråkad, så att klockorna stannade. Jag skulle hinna bjuda mina kollegor på lunch, framkalla foton från maj 2005 och framåt och kanske till och med sy en frottégroda. Men lägenheten är inte helt städad ni - skulle se våra golvlister - vi har svårt besluta hur vi på minst dåliga sätt ska möblera sovrummet för att få in både babysäng och skötbord och vilar gör jag en liten stund då och då, när jag inte har något annat projekt på gång.

Och idag är det dagen D. Idag är bäbisen färdiggräddad, redo att komma ut. Men det verkar den ju inte göra. Inte ens om jag småklämmer lite på magen för att liksom hinta om att det är dags. Varför får jag envisa barn med en massa egna åsikter som inte bara gör som mamma säger? Nåja, kanske lite listskurning kan göra susen?

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

LYCKA TILL LINDA med allt, förlossning m.m. Ska bli kul att läsa hur det gått. Apropå envisa barn med egen vilja, VEM kan dom fått det av? :-P
(En bra egenskap som tar en långt i livet)
Många kramar Ullis

08 May, 2008 14:18  
Blogger K said...

Vannen, vantar med spanning pa att hora att allt gatt bra, en liten ny familijmedlem hemma etc. Sa lycka till nu sa lar vi val se har typ ungefar nar du forsvinner till BB, inga uppdateringar, da vet man! ;)
Halsa man och son!!
Bamse kramar K.

08 May, 2008 15:46  
Anonymous Anonymous said...

Snälla vännen, man städar inte golvlisterna från vecka 30! Det finns en anledning…. Man når inte ner, det liksom är något i vägen… eller???
Sköt dig!
// Lotta

09 May, 2008 22:02  
Anonymous Anonymous said...

Klart man kan skura golvlisterna - det är ju bara att stå på alla fyra. Jag har just knäskurat ett helt stuggolv + golvlister. Graciös som en noshörning. Värre är att knyta skorna, då måste man ju liksom böja sig rakt ner och det är värre det.

11 May, 2008 21:23  

Post a Comment

<< Home