Wednesday, July 30, 2008

Lekparksparasiter

Kära Lekparksföräldrar,

Vi vet alla att det emellanåt är tristare än trist att hänga i lekparken. Faktum är dock att det är lika tråkigt för alla. Det är därför tämligen osolidariskt att gå dit och lämna sitt barn utan tillsyn medan man själv:
a) pratar i telefon/sms:ar
b) läser en bok/tidning eller
c) snackar med sina polare

och överlåter åt sina medmänniskor att se på/ingripa när ditt barn:

1) käkar sand i sådana mängder att akut risk för kvävning föreligger;
2) slår alt knuffar undan småglinen som står före i rutchkanekön; eller
3) snor någon annans spade och slår ett tredje barn i huvudet med densamma.

Jag är en trött tvåbarnsmor som tar min övervakningsplikt på största allvar. Den inbegriper dock endast mina två egna telningar. Jag undanber mig uppdrag som obetald barnvakt på offentlig plats. Jag älskar mina barn högst i världen, jag tycker vänners och släktingars barn oftast är charmerande och kan även tolerera helt obekanta barn. Däremot tycker jag inte att det är det minsta gulligt när barn uppvisar något av beteendena 1-3 ovan, eller annat motsvarande socialt oacceptabelt beteende som innebär risk för person- eller sakskada, så alla ni som brukar småle övereseende när era barn uppvisar dylikt beteende kan upphöra omedelbart med detta. I allmänna lekparker bör stenhård kontroll och faschistoid ordning gälla för att inte allmänfarligt kaos skall utbryta. SÅ HÅLL FÖR FASIKEN KOLL PÅ ERA UNGAR!!!!!!!!

Soliga sommarhälsningar,

Sura Faschistmorsan

1 Comments:

Blogger steffanie said...

*fnissfniss*

30 July, 2008 14:12  

Post a Comment

<< Home