Wednesday, March 14, 2007

London

"26 oktober 2006

Nu ar jag ute pa nya aventyr. London, England. Storstadsfantast som jag ar ar ju detta ett lysande tillfalle att fa leka kosmopolit, suga in varldsstadsatmosfaren i nagra manader sa att man sedan kan saga att 'joda, jag bodde i London ett tag...' sa dar i forbifarten.

Verkligheten ar ju dock inte alltid sa glamouros. 45 minuter tub, gnussa nasan i medpassagerarens rygg - kontorsliv mellan 9.30 och 18 - sedan 45 minuter tub och nas-ryggnussande igen. Sen: leka med barn, bada barn, lagga barn, somna i soffan med utmattad hemmaman.

Dock: Ibland pa lunchrasten gar jag forbi St Pauls. Ibland ser jag fran motesrummen hur en hostgra Themsen strommar forbi. Jag haller titt som tatt pa att bli overkort av en dubbeldackare och fran mitt fonster ser ofta uniformskladda skolbarn hoppa forbi i nagot slags kaotiskt led. Da ler jag lite inombords och inser att jag ar i LONDON."

0 Comments:

Post a Comment

<< Home