Tuesday, January 29, 2008

London

Ah, en helg i London - så uppfriskande! Ska ni lyxbo i London så ska ni bo på Soho Hotel. Sov som prinsessan på ärten (utan ärta) med hjälp av den lilla sprayflaskan med sov gott-doft som placeras på kudden på kvällen, vakna till liv av en organic facial och svassa sedan runt i en tjocktjock vit hotellmorgonrock och känn dig glamorös.

Sen kan man ta en tur på stan - undersöka slutreorna på De Stora Varuhusen och butikerna på King's Road. (Dessvärre valde min mage att just detta veckoslut anta skepnaden av en fristående kroppsdel i form av en medicinboll, fastspänd på min annars så platta och muskulösa mage, vilket fick till följd att jag hade jädrans ont i ryggen. I tumultet på Harrods barnklädesrea hade jag så ont att jag kände mig helt febrig och svettig, men man vet ju att ibland måste man bara härda ut.)

En lämplig avrundning på eftermiddagen kan sedan vara att sammanstråla med en gammal vän från svunna tider, en local som kan ge en känslan av att "vi är ju faktiskt inte alls turister, titta vi sitter ju här med en native speaker och pratar brittisk politik!"

En Londonkväll bör sedan givetvis innehålla någon slags kulturell upplevelse och är man svältfödd på lite glassig dekadens och nakenchocker med mörka undertoner, så rekommenderas Cabaret på Lyric Theater.

Släng sedan in en middag på the Orrery, solsken över Trafalgar Square och en bra deckare att läsa på flyget, så har du banne mig en nära nog perfekt Londonhelg - och babymoon!

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home