Thursday, January 17, 2008

En pryttel från lycka

Jag är så jädrans sugen på att förbereda baby nr 2:s ankomst på det enda sätt jag vet - genom att shoppa. (Ok, det var fel, jag kan ju ett till sätt). Men det finns ju inget kvar att köpa! Vi har ju redan varenda pryttel som behövs till en nyanländ liten människorvarelse. Våra tre förråd håller på att explodera av babysängar, skötbord, babykläder, babysitters, femtelva olika bärselar och sjalar, barnvagnar, babyleksaker, skötväskor - you name it! Efter att ha funderat i ca 20 veckor (jag är nu i vecka 24) har jag kommit fram till att det enda som saknas är en mugghållare till barnvagnen. Oumbärlig om man vill kvalificera som äkta caffelatte-mamma, och det vill man ju! Just. Således, mina kvarvarande 16 grossessveckor skall användas till sökandet av den optimala mugghållaren. Tur att man funnit en mening med tillvaron.

Labels:

4 Comments:

Blogger K said...

Har familjen en Nasfrida? Misstanker det men man vet ju aldrig... eller en baby safe feeder? ;) Annars e ju mugghallare en ypperlig ide!
Kram pa dig o familjen!

17 January, 2008 15:25  
Anonymous Anonymous said...

Vi har en annan typ av nässugare än Näsfrida. Men vad är en baby safe feeder?! Låter ju oerhört intressant! Tror inte vi har en sån!

17 January, 2008 17:06  
Blogger K said...

Dar fick du nat att undersoka! ;)

17 January, 2008 17:46  
Anonymous Anonymous said...

Men gud vilken smart grej! Sån har vi inte - har aldrig hört talas om såna! Tur att man har internationella vänner som kan ge lite info om vad som finns ute i stora världen. Ska kolla upp var sån går att köpa, tack för tipset!!

21 January, 2008 11:07  

Post a Comment

<< Home