Thursday, February 07, 2008

En syrenberså i mina drömmar

Det regnar blötsnö. Det öser ner. Kul. Det kan ju Karin i Valencia tänka på när hon går runt o njuter i den spanska solen! Eller Steffanie när hon lyxar runt i Thailand!

Igår jag var på smyckeskurs några timmar på kvällen. Böjde ihop några krokiga örhängen av silvertråd och satte pärlor på. Skönt att konstatera att man kan stryka ännu en aktivitet från listan 'saker-jag-ännu-inte-provat-men-som-jag-sannolikt-är-värdelös-på' och konstatera att man hade rätt. Gjorde även en brosch som jag undrar om jag kunde ge min lilla mor när hon fyller år. Men jag undrar just - hur gulligt är det att få saker barnen gjort själv när barnet ifråga är 34 år och konstnärlig analfabet!?

Maken konstaterade lakoniskt när jag visade mina alster att "jaha, ni använde plastpärlor. Jag och guldklumpen undrade just igår om ni skulle använda träpärlor som han gjorde till sitt halsband". Plast!? Hmpf. Han borde väl känna sin übereleganta fru bättre än så. Bergskristall, rosenkvarts, onyx och rökkvarts var det minsann!

Vi söker kolonilott! Oh vad jag längtar tills jag kan sitta i syrenbersån och dricka kaffe - och sen ta metron hem till stenöknen igen!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home