Thursday, March 13, 2008

Att föda en schlagerbaby

Läste några förlossningsberättelser på alltombarn.se (självplågeri är underskattat) och kom av rubrikerna att tänka på att det är solklart vilken av förra årets schlagers man ska tralla på när det är dags. Rubriker som "När huvudet kom tog jag i för kung och fosterland" och "Jag krystade för kung och fosterland" gör ju Magnus Uggla till en självklar del av kommande förlossning. Framför allt som den ska ske i republiken Finland - lite rojalism kan de gott behöva där på Barnmorskeinstitutet. Ska jag månne ta med en bild på honom också? Kungen alltså, inte Magnus Uggla, för att hålla motivationen uppe? Jag hade redan innan tänkt på att man kanske skulle satsa på lite mer up- tempo musik att ha i bakgrunden denna gång, istället för sån där "avslappnande" klassisk musik - när det ändå inte finns en chans i världen att man kan slappna av. Nej istället borde man köra glatt och poppigt och åtminstone hålla humöret uppe. Jag tar gärna emot förslag på låtar! Jag fick redan förslaget "Upp och hoppa (ligg inte och dra dig)" och ja visst, varför inte? "Hur svårt kan de va'" är ju lite i samma kategori, dvs i kategorin sjung-den-och- du- skulle-få-en smocka-om-jag kunde- röra-på- mig?

Nej, då tror jag väl egentligen I love Europe är ett bättre val och ett gott komplement till sånger om kungen. Jag menar, vad kan passa bättre att sjunga med till när man som tjänstvillig EU-medborgare är i färd med att föda fram det ultimata beviset på lyckat EU-samarbete? ("..I feel it all around, this groovy sensation..")

"Hero" får jag be maken framföra en egen tolkning av, gärna iförd silverfodral och löshår, efter avslutat verk. Det kunde väl vara en utmärkt push-present!?

Slutligen, när allt är över och jag har fått på mig nån läcker BB-outfit i grisskärt, då ska jag sjunga och dansa Razborka i korridoren med min sittring.

2 Comments:

Blogger K said...

haha va e d for latar som far vara med i eurovision??? My oh my efter denna upplevelse (razbork) borjar jag nasta kanna att spanien nog har en liten chans att vinna me Ronny & Ragge!!

;)

13 March, 2008 15:02  
Anonymous Anonymous said...

Dock med den skillnaden att Razborka inte ens tog sig till den svenska finalen (tack o lov)! Men varning: den fastnar extremt lätt på hjärnan, så nu kommer du gå runt o tralla Razborka i flera dagar!! Har du inte kunnast se de svenska deltävlingarna på Svt Europa?

13 March, 2008 15:45  

Post a Comment

<< Home