Friday, May 30, 2008

Schlagerdrömmar

Spooky! Steffanie berättar att hon drömt att hon skulle vara med i Melodifestivalen men att det inte alls var någon sådär glamorös och härlig dröm. Jag drömde detsamma för några månader sedan - att jag skulle representera Sverige i ESC. Men jag hade inte ett helt team med mig (som jag antar Perelli o co har), inte ens Christer Björkman var med. Den enda som höll mig sällskap var min gamla barndomskompis Ullis och trots hennes stöd hittade jag aldrig till repetitionerna eller presskonferenserna. Till sist, dagen innan själva tävlingen, efterlyste vi desperat hjälp i hotellets reception. När jag äntligen kom till repetitionen så insåg jag det värsta av allt - jag kan ju inte sjunga! Så det som troligtvis är mitt undermedvetnas högsta önskan visade sig i drömmen vara en mardröm. Var det en 'skomakare - bliv vid din läst'-dröm? Kanske drömmar om deltagande i Melodifestivalen är en modern motsvarighet till att drömma att man plötsligt står mitt på gatan, helt naken? Drömtolkning, någon?

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Va härligt att få va med i din dröm, om än det blev en mardröm. (Det är ju faktiskt ganska många som inte sjunger speciellt bra på ESC). Jag tror vi skulle ha klarat oss bra. Hur var det, genväg med Ullis å järnväg med Linda. Oddsen för att hitta rätt var kanske inte så stora :)
Kramar Ullis

31 May, 2008 15:46  
Blogger K said...

Hihi va underbart! Det var lange sen jag horde det mottot: genvag med Ullis och jarnvag med Linda!!! Radarparet!! ;)
Puss pa er gullungar, saknar er! Borde vi inte forsoka fa till en traff snart me gamla ganget?
Kram k.

03 June, 2008 10:59  
Anonymous Anonymous said...

Alltså det där med järnväg o genväg låter jättebekant men jag har nog glömt sammanhanget..?! Friska upp mitt minne!!

Jo, jättegärna! Tror ni förresten det blir någon 20-årsträff nästa år?

03 June, 2008 22:17  
Anonymous Anonymous said...

Hade med din tandställning och att vi/jag skulle försöka ta oss genom nya Bruket (hetter det så??)å ner på stan att göra, det gick inte så bra har jag för mej. Vi kom nog lite vilse :). Undra om det är nån mer som lyckats med det.
Kramar Ullis

04 June, 2008 22:20  
Anonymous Anonymous said...

ja, den incidenten minns jag! Jag går fortfarande vilse på de mest pinsamma ställen, dvs där ingen annan någonsin gått vilse...

05 June, 2008 18:47  

Post a Comment

<< Home