Wednesday, May 04, 2005

Saker som..

.. är svåra att göra med en niomånadersmage:

- knyta skorna
- plocka upp hundbajs
- raka bikinilinjen
- dammsuga under sängen
- måla tånaglarna
- springa efter spårvagnen
- bära tuffa bälten
- dra in magen för att komma ut ur en fullproppad spårvagn
- hitta en bekväm sovställning som inte resulterar i andningssvårigheter, snarkningar, sendrag, ryggont, nackspärr eller sura uppstötningar
- motstå kanelbullar, choklad, pommac och rostade mackor med sylt


.. är lätta att göra med niomånadersmage:

- imitera Barbapapa, eller varför inte Mumintrollet
- använda magen som praktiskt litet avlastningsbord för tex fjärrkontrollen eller smörgåsen
- hålla naveln fri från navelludd
- vagga fram som en välgödd anka (trots att jag svurit på att gravida kvinnor gjorde det bara för att fåna sig och se extra gravida ut - så skulle minsann inte jag gå!)
- kartlägga hela innerstadens bestånd av offentliga toaletter
- utan dåligt samvete sätta sig på handikapplatsen på spårvagnen
- ursäkta att man legat i soffan och läst deckare hela dagen
- längta efter dagen då man kan bära normala jeans, inte potatissäcksvarianten som kliar i armhålorna

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Vad skönt att någon annan provat vad som funkar bra och dåligt, så slipper jag! :)
(Fast det där med deckare i soffan låter ju inte dumt förstås, kanske funkar även med min mage...)

04 May, 2005 18:39  
Anonymous Anonymous said...

Vaggandet minns jag.... min man trodde att jag fejkade så han gick några meter framför.
Men sen minns jag att jag efteråt studsade fram i ett halvår, i rena lyckan över att vara lätt och rörlig. (Hm... när slutade jag studsa...Och varför...?)

06 May, 2005 16:09  

Post a Comment

<< Home