Thursday, April 10, 2008

Alldeles som på TV

Nu kan man väl konstatera att mammaledigheten börjat på riktigt. Jag har nämligen två dagar i rad ätit kaviarmackor och o'boy till lunch (endast det bästa för min baby) tittandes på Oprah Winfrey.

Oprah Winfrey-tittandet fick mig att minnas hur day time-tv var på den gamla goda tiden, dvs 80-talet. När man var hemma och var sjuk var det enda som fanns att se på dagtid på de två statliga kanalerna program från Utbildningsradion. Hade man tur var det program riktade mot den yngre befolkningen. Jag minns ännu ett program som skulle främja engelskaundervisningen, innehållande käcka engelska ungdomar på bonnvischan som skulle sätta upp någon slags show. Jag ser framför mig när dessa stackars barn står i en ladugård med sina beatlesfrisyrer, iklädda utsvängda manchesterbyxor och sjunger sitt intro: "Helloo, helloo and welcome to the shooow". Det var underhållning det. Man ville åtminstone tillbaka till plugget ganska snabbt. Kanske det skulle vara ett sätt att dra ner på sjukskrivningarna - förbjud program som faktiskt är underhållande på dagtid och visa endast UR program inspelade mellan 1974-79.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ha ha ha. De där programen hade jag förtränkt, tills nu. Vi krävde väl inte så mycket mer.
Kram Ullis

10 April, 2008 14:30  
Blogger K said...

Assa jag var ju forst ut med kabeltv pa gesallvagen sa jag hade ju Glamour som favorit!! o hittar men det fortfarande pa tv'n sa e d samma gamla gang som pa 80-talet och samma allt!! Man vet ju redan vad som hander! Man har inte missat nat pa over 20 ar!!! hahaha
Kram o ta hand om dig o bebisen!! K.

10 April, 2008 15:01  

Post a Comment

<< Home