Saturday, April 12, 2008

Å vad jag trånar!

Drömmen om en kolonilott är strakare än någonsin och nu känns det som att den är alldeles alldeles nära att slå in. Jag tror jag skulle bli en så fin och harmonisk människa om vi hade en kolonilott. Jag skulle varva ner, äntligen ta mig tid att läsa alla olästa böcker. Bara sitta i solen och njuuuta. Eller i ärlighetens namn, jag är ju inte så förtjust i sol så jag skulle väl sitta i skuggan under en filt och njuuta. Och barnen ( ja snart är de ju faktiskt i plural) skulle tumla omkring lyckligt i gräset och leka utvecklande lekar i sin faluröda lekstuga. Ocn när vi sen blir trötta på att vara lyckliga och harmoniska tar vi bara bussen hem till stenstaden och blir småstressade, neurotiska stadsbor igen. Låter det inte fantastiskt? Titta så fint det kan bli!

Jag har ju länge tänkt att jag borde skaffa mig en hobby, men varken frimärkssamling, knyppling eller ny hund har riktigt passat in i vårt liv. Jag menar alla frimärken skulle ju ligga inrullade i dammtussarna under sängen, knypplande skulle väl gå som alla mina andra hantverksprojekt dvs åt skogen, och ny hund - ja oooh så gärna. Men inte nu. Men en kolonilott ät ju perfekt. Där kan jag småpyssla lite, vattna mina troligtvis döda jordgubbsplantor och äta massvis med kanelbullar. Håll tummarna för att vårt inspanade objekt blir vårt!

3 Comments:

Blogger K said...

Inte for att jag forstar mycke men... Bilderna talar for sig sjalv!! Ser kanon ut!!! Haller alla tummar jag har for att det gar vagen!! Kanske man kan komma o bli bjuden pa kanelbulle i syrenbersan!?

Kram K.

14 April, 2008 13:20  
Anonymous Anonymous said...

Om man kommer ända från spanien kan man nog tom få sill o nypotatis i syrenbersån!! :-)

15 April, 2008 13:06  
Blogger K said...

oh my!!! da ska jag se till att det blir en helsingforsresa nasta gang vi ar i norden! ;)Sill o farskpotatis, o bullar, kan det blir mer nordiskt (tankte saga svenskt, men du e ju inte dar ju...)!!

15 April, 2008 14:13  

Post a Comment

<< Home