Wednesday, August 24, 2005

Tre månader senare...

Jodå, han kom till slut. Just på Joråvishån-dagen! Ska inte skriva nåt om förlossningen, mer än att det kanske inte var så där jättehejsan och att det inte bara vara att lättandas i schlagerrytm och följa sin inre urmoders röst. Det var mer typ Förlossningen-on -Elm Street. Men som sagt, ut kom han och när han första natten, mindre än ett dygn gammal, låg bredvid mig i sängen, höll mig i fingret med sin lilla, lilla bäbishand och såg mig i ögonen med sina vackra, kloka bäbisögon grät jag en skvätt och glömde (nästan) alla våndor.

Nu är han tre månader och jag hemmamamma. Jag har äntligen hittat ut ur den torktumlarfärd som livet som nybliven förälder kändes som och livet har blivit grågrågrå vardag. Frågan är då vad jag ska blogga om nu då? Bajsblöjor, tvätthögar och eftermiddagssåpor inspirerar ganska måttligt till skrivande.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hur som så är det roligt att du är tillbaka. Vi läsare har ju trots allt ansvar över att den lille har det bra och uppfostras som sig bör. Det går ju inte att hålla koll om du inte skriver :-) Grattis förresten!

24 August, 2005 16:16  
Blogger steffanie said...

Åh! Du är tillbaka! Underbart! Tips på bloggämnen: Schlagerbög, svensk-finska föräldraförsäkringar eller varför inte barnvagnsprommenader i Stockholms omgivningar? På Internet finns inget maxantal för antalet tecken ;)

25 August, 2005 09:39  
Blogger Bloggblad said...

Grattis! Jag har undrat så hur det gick, hade nyss hittat din roliga blogg när du gick in i din födandegrotta... Välkommen ut! Jag har varit inne och letat här då och då.

Just precis bajs är väl inte det roligaste att läsa om, men jag gissar att du har en hel del andra iakttagelser att roa oss med!

28 August, 2005 17:51  

Post a Comment

<< Home