Wednesday, May 11, 2005

Vansinne

Igår lyckades jag faktiskt samla ihop en hel kasse med böcker att lämna på Bookcrossings bord. Och tog bara två små pocketar med mig tillbaka! Glad i hågen beslöt jag mig för att fira med en enorm kanelbulle på det intilliggande caféet. Hittade tom en gammal Aftonbladet att bläddra i och kände mig således tämligen nöjd med tillvaron.

Den första artikel jag fastnade för var Åsa Linderborgs recension av Johan Hiltons No tears for queers - en bok om män, bögar och hatbrott. Under läsningen känner jag hur bulltuggorna växer i munnen, smaken försvinner och min sköna nöjdkänsla försvinner och ersätts med ett enormt obehag. Jag lämnar caféet med tanken "vad är det för fel på mänskligheten" dunkande i huvudet. Var kommer allt idiotiskt, meningslöst våld ifrån!? Kanske måste jag läsa boken, men med tanke på hur illa jag mådde av bara recensionen så bävar jag.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Kanske inspirerade av dataspelet 'Gay' som Aftonblandet hittat på websiten 'Hamsterpaj'. Spelbeskrivningen, riktad till ungdomar, lyder:
"Du är en kille som går runt och ska skjuta ner nakna killar. För att inte bli gay typ. Om du inte gör det blir du påsatt av dom. Och det får ju inte hända."
Tragiskt!

11 May, 2005 16:02  

Post a Comment

<< Home