Thursday, September 01, 2005

Abstinens!

Vår tv är trasig och har så varit i drygt en vecka. Väntar ivrigt att tv-reparatören ska ringa och säga att nu kommer han och installerar det lilla kort som han skickat på lagning. Vore man en fin och kultiverad människa skulle man säga att "oh så skönt att vara utan tv ett tag". Det säger inte jag. Jag säger "Ahhrrrggghhh¤%&/#¤!!!!!". Jag har svårartad abstinens. Inte i första hand efter nyheter, dokumentärer och fina långfilmer. Nejdå, sådana behov kan man få tillfredsställda genom P1 och böcker. Jag saknar Dr Phil! Jag saknar eftermiddagskomedierna. Jag saknar alla de säsongsstarter som går av stapeln nu. Jag orkar inte längre läsa tv-programmen i tidningen, det smärtar allt för mycket. Känner mig som Askungen som står och suckar "vad är väl en bal på slottet..", fast i mitt fall är det mera "vad är väl en veckas Dr Phil-avsnitt..". Snälla snälla tv-reparatörsprinsen - kom snart med sko.. jag menar tv-kortet!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home