Monday, August 29, 2005

Mösspolisen

När jag i fredags besökte H&M och hittade en sån himla söt babymössa i kvinnliga-polisen-i Fargo-modell var jag ju givetvis tvungen att prova den på min lika söta babyklump. När vi står och beundrar oss själva i spegeln ser jag att en kvinna, några år äldre än mig, står och betraktar oss. Egotrippad som man är så tror jag förstås att hon tycker babyklumpen med fargomössan bara är helt oemotståndlig, därav blickarna. Men icke. Efter en stund säger hon "ja men den där mössan var ju inte så bra för öronen, den måste ju ha ett band under hakan".

Tack mösspolisen för att du guidar oss oansvariga nyblivna mammor rätt i babyklädesdjungeln. Jag blev nästan inte alls irriterad.

2 Comments:

Blogger Bloggblad said...

Jag trodde inte mösspoliser fanns längre, numera är det tydligen omodernt med mössa öht - och jag som fick lära mig att det var superviktigt att skydda de små öronen. 1976 när jag ovan vid bäbisar tog ut barnet ffg om vintern, stod en mösspolis vid busshållplatsen och talade om att mössan var för högt skuren vid tinnigarna!!! Och jag kände mig som världens sämsta morsa som skulle låta mitt barn förfrya hjärnan...

30 August, 2005 22:33  
Blogger rabarber said...

Ha ha vad underbart, vilka människor det finns. Tänk om de skulle rikta sin energi till riktiga problem istället för att hoppa på hyfsat vettiga föräldrar som faktiskt gör så gott de kan..

01 September, 2005 15:29  

Post a Comment

<< Home