Thursday, September 01, 2005

Minns ni Leroy?

Igår på t-banan kom det in en kille som såg ut precis som Leroy i Fame. Det tänkte jag direkt: "han ser ut som Leroy i Fame". Sen började jag fundera på hur minnet fungerar. Hur länge sedan var det Fame gick på tv? 20 år sedan? Ändå kommer jag ihåg inte bara hur en av rollfigurerna såg ut, utan även vad han hette. Jag minns inget om aktiebolagslagen, jag har inte lärt mig makens nya mobilnummer och jag glömmer hela tiden bort hur det är man programmerar videon. Men jag minns Leroy i Fame.

Och för er som inte minns: klicka här

2 Comments:

Blogger Bloggblad said...

Jag hade glömt namnet, men inte utseendet!
Vänta bara några år till så ska du få se vilka märkliga saker man kan glömma... och komma ihåg.

01 September, 2005 22:08  
Anonymous Anonymous said...

Tror väl nån det! Det är ju viktiga saker ;-)

01 September, 2005 22:14  

Post a Comment

<< Home