Saturday, October 29, 2005

Noll koll

Nu är det bekräftat. Jag har helt förlorat kollen på omvärlden. Jag surfar inte längre på aftonbladet.se tre timmar om dagen, lyssnar bara på P4 med ett fjärdedels öra och läser mest baksidan på WC-ankan. I dagens ”Ring så spelar vi” kom frågan vilken Abba-låt Madonna lånat från i sin nya låt. Jag hade ingen aning. Farbrorn i telefonen visste direkt. Gimme Gimme. Jag är ute. Lost. Slagen av en farbror i Ring så spelar vi (fast jag hoppas inombords att det inte alls var en farbror utan en 23-åring som lät som en farbror).

2 Comments:

Blogger steffanie said...

I går på Uutiset pratades om skillnaderna i den finska och svenska barnomsorgen och att majoriteten av alla finska treåringa vårdas i hemmet, av mamman som får vårdnadsbidrag, till skillnad mot Sverige där majoriteten av alla treåringar går på dagis. Finns på webben att kolla på. Det här borde du blogga om! :-)

01 November, 2005 09:37  
Blogger rabarber said...

Det låter inte helt rimligt, finska kvinnor är ju även de yrkesarbetande i väldigt hög utsträckning. Kanske de menade vårdas i hemmet på deltid, eller nåt?

04 November, 2005 19:42  

Post a Comment

<< Home