Tuesday, November 01, 2005

Jag, en busshjältinna

Vill nu inte framhäva mig själv på nåt vis, men jag har faktiskt levt upp till mitt löfte att bättra mig, att hjälpa mina medmänniskor. På en buss igår delade jag mittenutrymmet med en farbror med rullator. Han var lite nervös, för det var första gången han var ute och åkte buss med rullatorn. Jag hjälpte honom generöst med att hålla kryckan så han fick låsa sitt fordon inför bussfärden. Bussfärden gick bra, men när farbrorn skulle gå av fastnade rullatorns framhjul mellan bussen och trottoarkanten och tippade framåt så att farbrorns väska for i gatan och väskans innehåll ramlade ut. Lyfter någon på bussen för att hjälpa till? Nej då, utan eder hjältemodiga skribent, som står och håller i barnvagn med sovande bäbis, får ställa sig i bussdörren (så att den inte ska slå igen och bussen fara iväg med min sovande bäbis) fiska upp väskan och innehållet till farbrorn.

Hallå Stockholmare, nu får ni fan ge er.

2 Comments:

Blogger steffanie said...

Jag skall nominera dig till Årets Stockholmare! :-)

02 November, 2005 09:59  
Blogger rabarber said...

Tack, det var precis det jag var ute efter! ;-)

04 November, 2005 19:41  

Post a Comment

<< Home