Tuesday, February 26, 2008

Karriärval: nåjd

Ibland har man drömmar som är så starka att de hänger kvar i ens medvetande flera dagar efteråt. Jag hade en sådan dröm i helgen. Jag drömde att jag blev vald till ordförande i sameförbundet. Sameförbundet! Någon hade släktforskat och kommit fram till att jodå nog fanns det samegener i mig allt och genast gjorde jag kometkarriär i samebranschen. Det är klart att det väckte visst missnöje att en storstadsflicka utan en enda ren - som fram till förra veckan inte ens visste om att hon vara same - skulle komma där och vara chefssame, men ordförande blev jag.

Undrar hur den drömmen ska tolkas. Förslag?

Labels:

4 Comments:

Blogger steffanie said...

Moooohaaaaaa! Underbart! :-D

26 February, 2008 14:53  
Anonymous Anonymous said...

Ja men såååå långt ifrån same är du väl inte. Tänker man på alla fina smycken din mormor gjort i SAME slöjd, är du den närmsta same jag känner allafall. Jag tycker du ska va stolt över en sån fin dröm. Och jobbet tror jag du skulle klara utmärkt.// Kram Ullis

26 February, 2008 16:17  
Anonymous Anonymous said...

"Du är den närmsta same jag känner" Det var en fin komplimang! :-D

26 February, 2008 16:36  
Blogger K said...

underbar drom! Du har storheter framfor dig! ;)

26 February, 2008 16:44  

Post a Comment

<< Home